אחרי שנים של ליווי עסקי בתחום הביוטי, אני יכול להגיד לכם דבר אחד בוודאות – להיות קוסמטיקאית מעולה זה רק חצי מהסיפור. בואו נדבר על איך הופכים את הכישרון שלכן לעסק משגשג. אם הגעת לעמוד הזה את כנראה צריכה מלווה עסקי לקוסמטיקאיות. אז הנה, ייעוץ עסקי לקוסמטיקאיות אנחנו צוללים!
תקשיבו טוב – מהניסיון שלי, ראיתי המון קוסמטיקאיות מוכשרות שפשוט לא מצליחות לפרוץ. יודעות לעשות טיפולים מדהימים, אבל בסוף החודש בקושי רואות רווחים. למה?? כי הן לא מבינות שקליניקה זה ביזנס לכל דבר.
אני חושב שהטעות הכי גדולה שאני רואה זה להיות "עוד קוסמטיקאית". בנות, אתן חייבות להתבלט! לדעתי, כל אחת צריכה למצוא את ה"וואו פקטור" שלה. זה יכול להיות התמחות בטיפול ספציפי, או אפילו האישיות המיוחדת שלך.
בלי להסתבך – המחירים שלכן חייבים לשקף את האיכות. מהניסיון שלי, קוסמטיקאיות רבות מתמחרות נמוך מדי כי הן מפחדות לאבד לקוחות. אבל תקשיבו לי טוב – כשאתן מתמחרות נכון, אתן גם מושכות את הלקוחות הנכונים.
יאללה, בואו נדבר ת'כלס – הזמן שלכן שווה כסף! אני רואה המון קוסמטיקאיות שעובדות המון שעות אבל לא מרוויחות בהתאם. צריך לבנות מערכת שעות חכמה, לשריין זמן לפעולות שיווקיות, ולא להתפזר.
מה לעשות, היום אי אפשר בלי זה. כשאני מספק ייעוץ לעסקים קטנים אני לרוב ממליץ על זה, אינסטגרם, פייסבוק, ווטסאפ עסקי – זה המשחק. אני תמיד אומר ללקוחות שלי – תצלמו את העבודות שלכן, תשתפו טיפים, תהיו נוכחות ברשת. זה לא בושה להראות כמה אתן מקצועיות!
כיועץ עסקי גם בתחום הביוטי אני רוצה שניה לנתח את המקרה של קרן ברטוב הקוסמטיקאית של גל גדות, המקרה של קרן ברטוב מעניין אותי במיוחד. ההצלחה שלה בתעשיית היופי התחרותית נובעת לדעתי משילוב של מקצועיות בלתי מתפשרת והיכולת לבנות מותג אישי מנצח.
זיהוי נישה והתמקדות בה
קרן השכילה לזהות נישה מדויקת – טיפולי יופי טבעיים לנשים – ופיתחה מומחיות ייחודית שמתאימה בדיוק לצרכים של קהל היעד שלה, תוך שמירה על דיסקרטיות ואמינות שהן קריטיות כשעובדים עם סלבריטאים.
מה מייחד את קרן?
מה שמייחד את קרן ברטוב הוא שהיא לא נסחפה אחרי טרנדים חולפים אלא דבקה בחזון האותנטי שלה לאורך זמן רב. כיועץ עסקי, אני רואה שההצלחה שלה מדגימה את החשיבות של עקביות ונאמנות לערכים גם כשהשוק משתנה.
השקעה במערכות יחסים
קרן השקיעה בפיתוח מערכות יחסים ארוכות טווח עם לקוחותיה ובנתה את המוניטין שלה באמצעות תוצאות איכותיות ושירות אישי, ולא דרך פרסום מסיבי.
זוהי דוגמה מצוינת לאסטרטגיית צמיחה אורגנית שמסתמכת על המלצות והפניות – הוכחה שגם בעולם השיווק הדיגיטלי העמוס, המוצר והשירות עדיין מדברים בעד עצמם.
ומשהו אחרון לסיכום – תשקיעו בלקוחות הקיימים שלכן! אני אומר את זה בכל הרצאה שלי – יותר זול לשמר לקוח מאשר להביא חדש. תפנקו אותן, תתקשרו אחרי טיפול לשאול מה שלומן, אם הן מרוצות אחרי העבודה, תזכרו ימי הולדת. זה עובד בטירוף!
עברתי איתכן על הנקודות העיקריות, אבל זה רק קצה הקרחון. אם אתן רוצות להצליח בתחום הזה, אתן חייבות להבין שאתן לא רק קוסמטיקאיות – אתן יזמיות! ומי שרוצה עוד טיפים והכוונה, אתן תמיד מוזמנות ליצור איתי קשר.
עדיף לבנות בסיס לקוחות דרך מבצעי היכרות ממוקדים. להציע טיפולים במחיר מוזל לחברות וקרובי משפחה, ולבקש מהן לשתף את החוויה ברשתות החברתיות. מומלץ ליצור גם שיתופי פעולה עם עסקים משלימים כמו מספרות ומאפרות. אל תזלזלי בכוחה של קהילת נשים תומכת.
מומלץ להקצות בין 20-25% מההכנסות השוטפות להשקעה במוצרים וציוד. בתחילת הדרך ההשקעה עשויה להיות גבוהה יותר, עד כ-35%, לצורך בניית מלאי בסיסי ומתן שירות כמה שיותר איכותי. עם הזמן, ניתן לזהות מה עובד ומה פחות, ולהזמין בהתאם.
חשוב לנהל מעקב אחר המלאי ולהימנע מרכישות מיותרות של מוצרים חדשים – עדיף להתמקד במה שאפקטיבי ורווחי.
תשובה: זאת שאלה שמעסיקה רבות. על נוסחה: עלות החומרים + זמן הטיפול (לפי ערך שעת עבודה) + אחוז לכיסוי הוצאות קבועות + רווח.
חשוב לתת ערך גבוה ולא להתבייש לגבות עליו בהתאם. לקוחות המעריכים איכות יהיו מוכנים לשלם. ואלו המחפשים רק את המחיר הנמוך ביותר יחפשו תמיד את האופציה הזולה ביותר ועלולים לא להעריך את השירות המקצועי לא משנה מה.
לא, אסטרטגיה שיווקית היא דבר דינמי. השוק משתנה כל הזמן, ולכן חשוב לעדכן את האסטרטגיה בהתאם.
השקעה חכמה בפרסום דיגיטלי יכולה להניב תוצאות טובות. תקציב התחלתי של 500 ש"ח בחודש לפרסום ממומן בפייסבוק, עם התמקדות בקהל מקומי וספציפי, עשוי להיות מאוד יעיל. תמונות של תוצאות אמיתיות ("לפני ואחרי") והצעה ברורה מושכות תשומת לב. לטווח ארוך, בניית קהילה אורגנית באינסטגרם דרך שיתוף טיפים מקצועיים ותוכן ערכי היא השקעה משתלמת, אף שהיא דורשת זמן וסבלנות.
פיתוח עסקי חיוני לכל עסק שרוצה לשרוד ולצמוח. הוא מאפשר לעסק להתאים את עצמו לשינויים בשוק, למצוא הזדמנויות חדשות ולהישאר רלוונטי.