סוגי אסטרטגיות שיווקיות מנצחות לעסק שלכם

שלום לכולם! אני אלעד שורתי, יועץ שיווק עם וותק של שנים בתחום, והיום אני הולך לחשוף בפניכם את האסטרטגיות השיווקיות המעולות שגרמו לעסקים להתפוצץ (בטוב, כמובן).

1. אסטרטגיית "הסיפור האישי" (Storytelling Marketing)

מהניסיון שלי, זאת האסטרטגיה אחת החזקות  שיש! אנשים לא קונים מוצרים, הם קונים סיפורים. אם תדעו לספר סיפור מרגש וכנה סביב המוצר או השירות שלכם – תפתחו את הלב והארנק של הלקוחות.

למה זה עובד?

כי סיפורים יוצרים חיבור רגשי. אני ראיתי עסקים קטנים שהפכו לענקים רק בגלל שידעו לספר את הסיפור שלהם נכון.

2. אסטרטגיית השיווק הווירלי (Viral Marketing)

וואלה, זאת כבר להיט! תוכן שנון, מפתיע וקליל שעובר מיד ליד. אני חושב שהסוד הוא לייצר משהו שגורם לאנשים לרצות לשתף – בין אם זה סרטון מצחיק, סיפור מרגש או טריק מגניב.


מה שאני ראיתי עם עסקים זה שתוכן ווירלי יכול להביא חשיפה עצומה בעלות אפס. טוטאל WIN!

3. אסטרטגיית השיווק הממוקד (Targeted Marketing)

חבר'ה, שכחו מלשווק לכולם. היום שם המשחק זה דיוק! לדעתי, ככל שתדעו יותר טוב את הקהל שלכם – כך תצליחו יותר.
זה אומר:

לדעת גיל, מגדר, תחומי עניין, רגשות, כאבים. ככה אתם יוצרים מסרים שמדברים ישר ללב.

4. אסטרטגיית השיווק החברתי (Social Media Marketing)

מי שלא נמצא ברשתות – כאילו לא קיים. פשוט ככה. אבל תזכרו – זה לא רק להעלות פוסטים. זה לייצר קהילה אמיתית, לתקשר, להגיב, ליצור ערך

5. אסטרטגיית השיווק בתוכן (Content Marketing)

תוכן, תוכן, תוכן! בלוגים, סרטונים, פודקאסטים שנותנים ערך אמיתי ללקוחות. אם תהיו מומחים שמשתפים ידע – האמינו לי, הלקוחות יבואו אליכם

שאלות ותשובות

סטוריטלינג יוצר חיבור רגשי ללקוח, הופך מסרים יבשים למשמעותיים, ומאפשר לייחד את המותג מול המתחרים.

 

בממוצע, עסקים מקדישים 5-10% מהכנסותיהם לשיווק. אך זה תלוי בענף, גודל העסק ושלב ההתפתחות.

שיווק ברשתות החברתיות ושיווק תוכן. הם דורשים השקעת זמן יותר מאשר כסף, ויכולים להניב תוצאות משמעותיות.

תוכן שיווקי הוא כל חומר שנוצר על ידי העסק כדי למשוך ולהמיר לקוחות. זה יכול להיות מאמר בבלוג, סרטון ביוטיוב, פוסטים ברשתות החברתיות, ועוד.

 

טעות נפוצה היא לנסות לחקות את המתחרים. כל עסק הוא ייחודי, ולכן גם האסטרטגיה השיווקית שלו צריכה להיות ייחודית.

שיווק ומכירות הן חלק מפיתוח עסקי, אך הן לא כוללות את כל התמונה. פיתוח עסקי הוא תהליך אסטרטגי רחב יותר, שמטרתו להבטיח את הצמיחה וההצלחה ארוכת הטווח של העסק.

לא, אסטרטגיה שיווקית היא דבר דינמי. השוק משתנה כל הזמן, ולכן חשוב לעדכן את האסטרטגיה בהתאם.

פיתוח עסקי חיוני לכל עסק שרוצה לשרוד ולצמוח. הוא מאפשר לעסק להתאים את עצמו לשינויים בשוק, למצוא הזדמנויות חדשות ולהישאר רלוונטי.

דילוג לתוכן